19 november 2008

Jaha

Läste i lokalblaskan att vi spärrisar ska få provision på det vi säljer. Antagligen för att öka "försäljningsviljan" kan jag gissa. Det kan ju i och för sig låta rimligt, om samtidigt trafikanternas "betalningsvilja" ökas på något vis.

Jag menar, vad kan jag göra när exempelvis en trafikant med barnvagn kommer och betalar för sig och jag blir tvungen att öppna barnvagnsgrinden? När hela barnvagnstrafikantens släkt, som stått en bit ifrån, också går in via grinden då den väl är öppnad?

Verkliheten är som den är säger jag nu.

3 kommentarer:

Anonym sa...

När vi nu ändå har ett övervakningssamhälle och FRA är genomklubbad skulle kunde man ju tycka att alla borde få ett streckkodschip inopererat. Tänk, då kunde man scanna varenda käft som passerar spärren... *ont flin*

Anonym sa...

Å sen skulle man kunna lägga straffavgiften på skattsedeln *mohaahaaha* O alla som inte har någe chips slänger vi ner i hamburgerkvarnen

Lucknuckan sa...

Och voila!!! Så blir folk lika snälla 24/7 som när ordningsvakterna är där! 8-D