06 augusti 2008

Stephen King är för nybörjare, kör telefonkatalogen!

”Hela bohaget i ett”, tänker jag när jag tittar på dagens lass som den gamle tandlöse släpar på med sin rollator.

På botten av rollatorns korg finns, som vanligt, en 15-20 kilo diverse kataloger och uppslagsverk. Ovanpå dom finns diverse husgöromålsprylar väl förpackade i såna där påsar man stoppar frukt i. Hade det varit frukt i påsarna, och inte exempelvis tvättmedel, hade jag förstått varför den stora ihoprullade fleecepläden låg överst som kronan på verket.

Från rollatorstyret hänger en fullproppad mellanstor apotekspåse och två stora väskor, också dom fullproppade. Ur den ena sticker en gosig mellanstor teddybjörn upp.

När hon lägger sig på fleecepläden på gräset och läser telefonkatalogen, får hon alltså en kram av nallen när telefonkatalogen blir en allt för spännande läsning, konstaterar jag skarpsinningt.

10 kommentarer:

kreti och pleti sa...

Såg jag dig vid Odenplan idag?

Lucknuckan sa...

Det vet väl inte jag heller. ;-)

kreti och pleti sa...

Jag vågade inte fråga :(
Tänk bara vilka konsekvenser det kunde få...

"Hej, är det du som är lucknuckan?"

Lucknuckan sa...

ja fattar, du kunde ju fått en vattenkokare slängd rakt i huvet för att sen hulken skulle dyka upp och kasta en spärr 2000 på dej också. ;-)

Lucknuckan sa...

..men man kanske, för säkerhets skull, ska uttrycka sig "är det du som är bloggaren lucknuckan?" för att undvika vattenkokare och spärr 2000. :-)

kreti och pleti sa...

Eller ännu försiktigare:

Har du en blogg? Som... eh... kreti och pleti läser?

Man skulle nog kunna få en vattenkokare för det också.

mise sa...

Men men men... ni får väl börja gå omkring med varsin nejlika fäst i uniformen för att sen följa upp med- en på förhand överenskommen- gest då man ses... ;-)

Lucknuckan sa...

jamen hallå, då kommer ju alla börja bära nejlikor bara för att förvirra oss. ;-)

kreti och pleti sa...

Och jag har ingen uniform!

mise sa...

Men gudars vad ni har förmågan att bara fokusera på tråkigheter och inte på möjligheter. Kom igen nu.. du får väl klä ut dig till röda nejlikan kreti och pleti om du nu saknar uniform...