27 augusti 2008

The Ring - Reloaded!



Tjejgänget tystnar och blir alldeles förskräckt när min nya favvis Samara går förbi dom medan hon länge och väl slänger ett genuint evil eye på en utvald stackare i gruppen. När hon passerat gruppen skrattar dom nervöst och tittar länge efter henne när hon vankar vidare till tåget. My girl, she did it again!

Hur kunde dom anlita en dyr bildskön skådis som måste skräcksminkas och allt det där till skräckisen The ring, när hon finns här i original och i en bra mycket mer upphottad version?

Samara har skitigt blont hår för halva ansiktet och det är jämlångt ända ner till midjan. Hon bär en vid svart ankellång mormorskjol med spets i nedre kanten som matchar den svarta gammalmodiga långärmade tajta toppen med hög hals. Hyn tycks ha sett bättre dagar, eller kanske har den aldrig någonsin gjort det förresten, då den är gravt lila-blå-blemmig varje endaste liten kvadratmillimeter av den.

Det mest häpnadsväckande med min nya favvis Samara är dock evil eye-blicken. Med ryggen lite sådär kutandes som en pensionärsdam (fastän hon är gissningsvis 25 år) och näsan pekandes ned mot golvet, tittar hon intensivt upp mellan luggtovorna på utvalt objekt med en genomträngande evil eye-blick. Hon väjer inte med blicken förän hon sakta vankandes passerat offret en dryg meter, minst.

Inget utvalt objekt är skrattandes och lättjefyllt efter ett möte med Samara säger jag dej nu. Den dagen hon har mig som utvalt objekt, kommer jag att göra korstecknet och tänka på nygifta goa glada sol-om-våren-Runar (se vad soligt frälst man kan le när man går från konkurs till 30 millar rikare!)medan jag säger ”Jesus älskar dig med!” på ett glättjigt nyreligiöst vis, för att försöka få i alla fall det minsta av minimumskydd mot den kraftfullaste av häxor.

Inga kommentarer: