I gårdagens utgåva av Stockholm city säger SL stolt att dom ska förbättra Resegarantin. Man ska exempelvis kunna få ersättning om man åker sin egen bil eller om hissen krånglar. Jamen då är det ju helt utmärkt att dom bara för någon vecka sedan bestämde att resegarantiblanketterna inte längre ska vara tillgängliga i biljetthallarna! Dom har funnits där sedan urminnes tider. Arga trafikanter har besinningslöst gett sig på broschyrställen istället för tjänsthavande spärrexpeditörer. Mycket smidigt med andra ord. Trafikanterna köar nu på de tunga stationerna där spärrisarna ändå har fullt sjå med att stämpla och köerna växer och växer, och nu växer dom ännu mer. Nåja, tillväxt är ju bra, säger dom som vet.
Tills nyligen fanns det även frankeringsfria kuvert som upprörda trafikanter kunde skicka sina felstämplade biljetter i till SL, för att sedan få pengarna tillbaka till sina bankkonton. Fina fisken! Nu måste trafikanterna åka ända till SL-center för att få pengarna tillbaka. Hur många går dit för att få tillbaka en dryg tjuga undrar nuckan nu. Och hur mycket tjänar SL på det?
Hmm… Nu kom jag ju på det. Dom balanserar ju upp varandra. Inga lättillgängliga resegarantiblanketter och reklamationskuvert, gör ju att färre orkar bry sig om det och då balanseras det hela upp så att säga så att de kan förbättra Resegarantin! Sen sitter dom där i SLs styrelse skrattandes och dricker Pommac magnum och äter jordnötter tillsammans med Fredrik Reinfeldt, eller nån annan såndär hederlig kis (för det blir ju inte Kristina i alla fall) (eller i så fall skulle det bli nåt starkare), så det står härliga till.
22 april 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Jag undrade också vart resegarantin tagit vägen, men en osannolikt tråkig dag i spärren resulterade i att jag hittade den i en av de nya broschyrerna som dykt upp! Välkommen till SL eller nåt tror jag den heter. Som vanligt krävs ett både perfekt och inte så lite synskt arbete av oss i spärren utan minsta motprestation från SL/veolia i form t. ex information eller mögelfria spärrar o.s.v... För övrigt är nog min blogg död, får se om den återuppstår...
Allt går i cykler här i livet, den återuppstår nog igen, du är bara inte medveten om det än. Det där lät vist. 0:-)
Ja det är intressant att kunderna måste plöja igenom hela broschyrstället, och då menar jag verkligen lusläsa, innan de slutligen uppmärksammar att det faktiskt finns en resegaranti! Alla läser ju faktiskt inte artiklarna i tidningarna.
Man får väl helt enkelt lägga ut lite resegarantiblanketter i luckan vid större störningar så att man slipper halshuggning och såna där jobbigheter.
Skicka en kommentar