06 april 2008

Exit Marjasin, enter Marjasin Jr

Precis när man lyckats komma över damen med den svarta stora 60-talsfrillan (som en stor limpa under håret!), alldeles för tajta dressen och den tunga eyelinern, kommer hennes dotter som har ett likadant stort hår, fast platinablonderat. Givetvis har hon snott morsans stil och har tung eyeliner och nåt som liknar 60-talspaltor hon med. Eller så kanske dom är polskor.
- Jamen, den här remsan är ju sönderklippt. Den röda randen är bortklippt. Det här är ju en pensionärsremsa. Var har du intyget från Försäkringskassan att du får åka med den här rabatterade remsan?
- Va? Jag vet inte, jag fick den av en kompis! märk väl att det är precis samma bortförklarning som hennes morsa kom med också, när hon ville åka rabatterat.
- Den här remsan vill jag inte se igen, då beslagtar jag den. Hälsa det till din mamma med.

Förvånat tittar hon på mig. Hon undrar säkerligen hur jag kan veta att damen som är en kopia av henne, kan vara hennes morsa. Well girl, grubbla på!

Inga kommentarer: