29 november 2007

Kan inte staten sponsra valerianatabletter också, som lite tilltugg vid T-ingången?

-Hur långt kommer jag på tjugo kronor?! Gastar den vettlösa lilla brunetten med viftande armar och uppspärrade ögon (som om hon precis sett ett spöke!).
Hmmm, tänker jag konstaterande, hon ser mer ut att behöva sig en rejäl överdos Valeriana för den där tjugan, men nåväl.
-Ingen stans tyvärr, den billigaste biljetten kostar fyrtio kronor.
-Fan vad ni är dåliga på SL! Jag jobbar och har betalat för den här infrastrukturen och så släpper du inte förbi mig när jag behöver åka! Ni ska släppa förbi dom som behöver åka!!! Fy fan på dig!

Det var väl jag borde sagt att skatterna bara betalar hälften av kostnaderna för kollektivtrafiken, andra hälften ska resenärerna betala via biljettköp.
Men, äh, jag avstod.

Inga kommentarer: