25 januari 2007

WestsidekidZens skräck

-Vov vov vov! Dra ditt kort! Typ så vovvar vakthundsväktarinnan.
Den lilla valpiga spjuvern, som nyss var så ohyggligt tuff, gläfsar till och skuttar genast utanför spärrlinjen. Den valpiga spjuvern tar nu upp sitt kort och drar det så fint i kortläsaren. Där efter lufsar han ner till tåget med skamsna sloköron.
-Du ska alltid dra ditt kort, säger vaktuhundsväktarinnan till skamsna valpiga spjuvern.

En föredömlig vakthundsväktarinna!
Man ska va hård mot dom hårda och mjuk mot dom mjuka, det är tunneldjungelns ordspråk!

En kille står lutad mot tidningsstället och väntar på att vakthundsväktarinnan ska ge sig, men det gör hon inte!
Han står där och låtsas skicka nåt SMS och sen står han där och tittar lite sådär "ahmen ska du inte draaa nu då!?". Efter en stund lunkar han surmulet där ifrån.
HaHaaaa! Tänker jag. Där fick du, din tjyvaktiga snyltåkare!

-Sitt inte på spärrpinnen!!! Voffar vakthundsväktarinnan till ett litet urtufft gli med alldeles för stora byxor.
Gliet studsar genast upp och står där rakt och prydligt, precis som värsta väldresserade utställningsjycken.

Alltså, jag börjar asdigga den där bruden. Hon är ju precis som jag!

En kille kommer förbi spärren, han har sitt kort inne i en plastficka i sin pluska.
Han vill alltså att jag ska öppna spärren bara för att han inte orkar ta ur sitt kort och dra det själv.
Vov vov vov! Nu börjar jag få upp ångan!
Han går in i spärrpinnen och jag säger givetvis att han skall dra sitt kort själv.
-Fan haru probleem, eller?! Säger killen.
-Dra ditt kort i skåran där, tack.
Den satt fint. 8-]

Vakthundsväktarinnan står där likt värsta påskö-stenstodet i typ en kvart till och sen trampar hon och polarn vidare mot nya jaktmarker.

Hear me now;
Bättre en vakthundsväktarinnan i T-banan än tio i skogen!
Mitt typ värsta bra tunnelordspråk!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Oj då, det var visst en till blogg samma dag. Jag såg den inte, för jag trodde inte du var så produktiv att du skrev flera på en gång.

Lucknuckan sa...

Kreativiteten sprudlar!
Du ser ju hur mycket jag skrivit den senaste månaden!

:-]

Anonym sa...

Ja, helt klart mer än mig.

(Fast jag har ju ingen blogg...)