16 januari 2007

Flaggskeppet vs Tre äpplen hög

Flaggskeppet travar på friskt och Tre äpplen hög kilar med ettriga traviga ben precis där efter. Tre äpplen hög är i en god dagsform och nu ska vi se, nu ska vi se, om han kan vinna över Flaggskeppet, det vill säga travkonungen!

Flaggskeppet dras, som alla vi vet, med en gammal höftskada som sackar ner honom något, men vad gör väl det när den gamle kusen är två och femton i mankhöjd och har en aggressiv gå-påig vinnarinstinkt! .
Tre äpplen hög behöver öka öka öka för att kamma hem pokalen. Han behöver arbeta mer med tekniken, men han har definitivt kämpargläden där han travar på leende och ettrigt!

Och in på stationen kommer... kommer nu... *nagelbitarrysare*
FLAGGSKEPPET! Flaggskeppet är Vinnaren!!!
Flaggskeppet tar tre jättekliv fram till spärrarna. MÅLET! Med händerna i fickorna, som vanligt, tar Flaggskeppet avslappnat ett jättekliv över spärrpinnen. Där efter gör han ärevarvet i trappan á fyra trappsteg per kliv.
Vilken prestation! Vilken idrottshäst! En pålitlig gammal kuse med många tuffa lopp bakom sig!

Alla applåderar och nu kommer även Tre äpplen hög in på stationen! Ettrigt ettrigt ettrigt tar medelåldersäpplet med den imponerande lilla längden minst hundra små steg fram till spärrarna och där efter hukar äpplet lätt på sig när han går under spärrpinnen.
Ve den som ger sig för nu klättrar även han upp i trappan och gör ärevarvet.Kämpigt kämpigt kämpigt!
Men, det man inte har i längden, har man i viljan! Vilken prestation! En god tvåa!!!

Eh.. men vänta nu då..?!
Ingen betalade?!
Nästa gång ska jag fan gallopera ut och skrika att det här är inget jävla Solvalla!
Sluta upp med dom där jäkla travfasonerna och hosta upp slantarna nu då för fan!

6 kommentarer:

Anonym sa...

I totalisatorluckan får man väl ett kvitto som kan ge en betydande hög pengar tillbaka. Klart att dom hellre ger pengarna till den lucknuckan än till dig... :o)

Lucknuckan sa...

Jag får väl öppna en extra lucka bredvid då!
I den sitter jag och håvar in en massa stålars, sen när loppet är kört stängs luckan och jag är på väg till Honolulu dan efter!

Anonym sa...

Honolulu???

Jag hittar inte det i stationsförteckningen. Menar du Horntull eller?

Men jag önskar dig verkligen denna högvinst på totalisatorn....

Lucknuckan sa...

Alltså, inte en SÅN enkelbiljett!
En enkelbiljett MED FLYG, menar jag.. till Honolulu.
Jag är inte så säker, men jag tror att det typ ligger strax utanför zon C, enligt det kommande zonindelningssystemet.

Anonym sa...

Var inte så hård mot en som inte haft periodkort på SL sedan 1975.

För att du inte ska tro att jag är anti-kollektivtrafik, får jag väl skylla på att jag därefter nyttjat periodkort i Peking och norra Halland.

Lucknuckan sa...

Jamen där är det ju inte SL, och då räknas det inte! ;-]