29 december 2006

Nuckans nyårslöfte 2007!

Perkele! Nu måste man lova sig själv en massa grejer igen då.

1. Jag ska säga ja, ja och åter ja, helt enligt servicerutinerna. Även till sånt som sunda förnuftet helt klart säger att jag borde säga nej till. Men men, vad gör man inte för servicens skull!? Komigen nu då, knarkare som undrar var man kan köpa knark, kärringar som kräver en halvtimme extra tid på stämpeln så dom kan handla i Vällingby och åka tillbaka, fulla snubbar som inte fick nåt ragg på krogen och som vill ha hem nuckan som en sista utväg. Jag säger alltid JAAA!

2. Jag ska lyda alla instruktioner från arbetsledningen slaviskt.
Fast hur i allsindar ska det gå till, undrar nuckan nu. Kön når ju ända till Kina när nuckan ska säga nej (fast som egentligen måste bli ett ja, enligt löfte nr 1) till trafikanter som exempelvis fått biljetten stämplad av en busschaffis som gett en kvart extra tid. Biljetten börjar ju gälla först om en kvart då och då måste den ju ogiltigförklaras av mig, med allt vad det innebär (tjafs, skrik, mordhot, mord, stora chockerande rubriker i skräptidningarna.. osv).
Och sen ska jag exempelvis ena veckan släppa in handikappade trafikanter som viftar med kortet vid grinden, för att nästa vecka inte alls göra så. Då är det en synd och totalt bannlyst! Då ska alla kort givetvis in för visering, även de handikappades.
Och så ska jag köpa biljetter från andra kassor för att pcis efter inte köpa biljetter av nån annan kassa om mina tar slut, det får jag absolut inte göra! Men sen några dar efter så ska jag åter igen absolut köpa biljetter från nån annan kassa om biljetterna tar slut.
Och sen...

§§§8-[AAAAAAAARGH!]

*stackars nuckan får nervsammanbrott och åker in på hospitalet*


--- Gott Nytt!!! ---

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen det där, har läst det någonstans; Vad ni säger skall vara ja eller nej. Allt därutöver kommer från det onda.


Fast dina överordnade hämtar väl inte sina order ovanifrån, utan från underjorden ???

GNÅ

Lucknuckan sa...

Eller så hämtar dom dem helt från det blå. Cyklandes också! :-]

GNÅA!

Anonym sa...

Igår utbröt total förvirring på jobbet.
Reserver på spårsidan nekades påhugg och ordinare permis- alla med samma motivering; vi vill ju inte bryta mot EUs nya arbetsregler.

En djärv och nytolkande tolkning av arbetstidsreglerna på min ära ;-)

Lucknuckan sa...

..eller så var det ett Förtydligande. ;-]