01 december 2006

Blyg som en veol ...

... ser du mig sittandes i luckan. Eller kanske nåt åt det hållet. I alla fall om du kisar och precis har tagit dig några rejäla jamare innan. Samt om det precis just då också inträffar att en tung dimma lägger sig i hela vänthallen.

Nu har företaget bytt namn till nåt snällt violliknande namn och det gör givetvis att jag genast misstänker att vi snart även sitter här i spärrarna och kurar ihop oss i veol, jag menar viol, -färgade nya uniformer.

Men, det är inte det som rör sig allra mest i mitt huvud just nu.
Just nu sitter jag och funderar på om jag enligt företagets uniformsregler får ha på mig en schysst uppiggande partyhatt eller ej. Det är den stora bekymrande frågan som visar sig som djupa veck i min panna.

Jag läser det nya företagets kärnvärden och inser snabbt med en lättnadens suck att jag nog faktiskt får ha på mig partyhatten, för "Skapar trivsel" står det bland annat under företagets kärnvärden.
En partyhatt om nåt skapar väl trivsel!
Då vågar jag nog till och med införskaffa mig en såndär tuta också! En sån som man tutar i och sen flyger det en kul lång grej ut som gör alla trafikanter jätteglada. Snacka om trivsel!

"Driver branschens utveckling framåt" står det vidare under kärnvärden.
Alla tajders! Jag har alltid velat se ett samarbete mellan Wallmans salonger (men min innersta önskning är Chippendales!) och företaget.

Partyhattar och lösaktiga Chippendales, kan livet bli bättre?!

"Mänskligt"
"Bryr oss"
... står det minsann under det nya företagets kärnvärden.
Total eufori!
En plötslig kall kåre längs ryggraden säger att "så kommer det minsann inte alls att bli!", men den negativa och helt ogrundade kåren försvinner snart, för säger företaget att det ska vara så, så blir det ju givetvis så också!

Och, om företaget inte lever upp till sina kärnvärden, är ju jag givetvis den första att tvätta deras munnar med tvål, för ljuga skall man icke göra!
Hmmm.. nu veckar sig pannan om möjligt ännu mer, för var fan ska jag få tag i så jävla mycket tvål förresten?

Ja, ja.. Det är mänskligt att fela.
Allt det där kan ju faktiskt vara en tryckanka.
Eller helt och hållet beundransvärt sant.
Eller ett roligt skämt (den tror jag på!).
"April april din dumma sill! Nu var vi några månader tidiga, men vi gillar att skämta!". Och så står dom där mänskliga violerna där med sina partyhattar. Tuuuut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En del tror att allt blir bättre om man byter färg på uniformen.

För min del får du gärna ha glitter i håret till lucia.

Huvudsaken är att höjdarna tar av sig nattmössorna

Googlade förresten och fanna att du jobbar på en firma som är duktiga på sophantering, åtminstone om man får tro er hemsida.
Ja ja, sopåkare, bussförare eller spärrvakt; samma jobb, men du slipper lasta och köra skiten....

Lucknuckan sa...

Köra skiten, haha :-)
Nä, mig försöks det bara köras med!

Faktiskt så är det väl så att det visuella har en stor impact på folk.
Sitter vi där i violblommiga uniformer blir det lättare att skratta åt oss än skälla på oss, exempelvis. :-)

Och sen själva företagsnamnet.
Nu kommer det uppstå intressanta tillfällen, ty endel kunder har för vana att skrika exempelvis
"Jäkla [företagsnamn]fitta!" när dom exempelvis inte får gå förbi med en för gammal biljett.

Om man då jämför det tidigare namnet och det nuvarande namnet i just den ordkombinationen, dvs [namn]fitta!, så blir det ju nästan till och med gulligt med det senare. :-)