21 november 2006

Medicinboll nästa?

Nu har bowlingledaren gjort sin sista fulla strike.
Inte ett bowlingälskandes spärrvaktsöga är torrt hela sträckan mellan Hötorget till Hässelby strand.

-Men.. men.. vem ska vi bowla med nu då? Säger den ängsliga spärrexpeditören som just äntligen funnit sitt livs intresse.
-Ett liv fyllt av ångest och tristess tills jag äntligen såg Ljuset! Fortsätter den samme.
-Lugn, lugn. Det kommer nog en ny bowlingledare snart, och...


All stationspersonal tillhörande platskontor Alvik är välkomna att boka in sig på det traditionella julbordet. Julbordet är dukat på New Bowl Center. Man kan även bowla i anslutning till julbordet.



...vi har ju faktiskt en sista chans att bowla igen. Gaska upp dig, det går fler tåg ska du nog få se!

Ser du en spärris sittandes där i sin kur med en tår i ögonvrån?
Ser han eller hon ut att ha sålt smöret och tappat bowlingpengarna?
Se då till att säga ett varmt och ömt tröstens ord fyllt av en innerlig medkänsla till denne.
-Men hörrö, ärligt talat, större delen av er kunde ändå inte bowla för alla stämpelskadorna väl? Det inträffade kanske ändå är det rätta? Och minns slutligen för katten att guds vägar äro outgrundliga. Peace man!

Dricks, för helvete! Dricks är Svaret!!!
Skattebetalare, och moderater! Skänk en slant till den grinande spärrisen som upplever sitt livs djupaste avgrundskris!
-Inte för att den här lilla pengen räcker till ens en snudd av den magiska bollen, men.. men många pengar små blir en hel bowlingtimme! Och kanske till och med två!!!
Spärrvakten spärrar upp ögonen och får nåt drömskt och hoppfyllt i blicken. Spärrvakten tänker att; aldrig, Aldrig mer ska jag behöva höra bowlingledarens charmiga röst hojta:
-Okej! Time is up! Bara en kvart kvar! Skynda skynda för tid är pengar och pengar är knappa!

Aldrig!
Aldrig!
Aldrig!

Jag kan bowla hur länge jag vill!
Hurra! Discobowling i Jakan nästa!

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha, jag kan bowla med dig! =)

Lucknuckan sa...

Hmm.. du får kasta klotet, för jag är arbetsskadad av stämpeln.
Jag får helt enkelt stå bredvid och instruera dig vart du ska kasta kulan.
"dom där käglorna där borta ja"
och sen tar jag äran.
it's a deal.;-]

Anonym sa...

Kom igen nu, blogga blogga blo-o-gga!!!

Lucknuckan sa...

Jamen det kommer du ju att tycka så fort jag skrivit mitt nästa inlägg också, så då kan jag ju lika gärna softa fett och ta det lugnt, eller hur? ;-]