21 januari 2009

Slutet på desperados era?

Mer personal till kundservice, utlovar MTR som tar över tuben den 2 november.

Menas det då att trafikanterna slipper att bokstavligen knuffa undan varandra vid luckan för att expedieras först, slipper göra desperata grimager mot glasrutan in mot spärren som antyder att världen faktiskt går under om tio sekunder (då tåget går alltså), slipper stå och sucka stoiskt i kön som ringlar sig bort till och ibland bortom ytterdörrarna, slipper knacka på spärrutan en bit bort för att försöka knipa uppmärksamheten av trafikanten som spärrvakten för närvarande expedierar, slipper stå vid grinden och därmed bakom trafikanten vid luckan och skrika "jag ska in, auhgggrrr! ÖPPNA!", slipper bli stressad i onödan då det hela kan undvikas genom högre bemanning.

Det vore ju fantastiskt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har en mycket kul blogg Lucknuckan! Dina underfundiga beskrivningar av hur folk uppför sig är väldigt underhållande att läsa. Jag kör själv tåg och har tidigare kört buss, så jag känner väl igen beteendet hos människor, inte minst alla dessa fantastiska förklaringar till varför man ska få åka gratis. (Och alla dessa är helt unika och aldrig något man hört förut.) Fortsätt spärra, så fortsätter jag pla... ähh... jag menar... Fortsätt skriva, så fortsätter jag läsa. :-)

Lucknuckan sa...

Så länge det finns trafikanter så finns det då mycket att blogga om ;-)