09 januari 2009

Macho macho man?

Nu när magnetremsekorten börjat säljas i en bedårande laxrosa kulör, vet jag en trafikant som måste vara oerhört förtvivlad och desperat. Hallå där ute om du hör mig, du vet vem du är; do not despair! Ditt enda alternativ just nu för att undvika total härdsmälta är det gröna SL Accesskortet. Masa iväg till SL Center vid centan vettja och köp dej ett sånt som säljs i trettiodagarsvariant. Och; det där lilla kontokortsformade metalletuiet som jag rekommenderade dig, kanske inte fungerar fullt lika bra när det gäller SL Access (så till vida du inte öppnar etuiet vid varje inpassering), så glöm det tipset och köp dej istället ett svart maskulint läderetui, även det i kontokortsformat.

Jag menar alltså du, medelålders desperate man med mustasch, som krävde att SL måste tillverka blå fodral till färdbevisen då de röda är alldeles för gayiga och därmed ytterst pinsamma.

Lucknuckan till din tjänst. Alltid. Over and out.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Sedan när är röd en gay färg? Och varför måste vi vara så inpiskat inne på att köna allting? Grönt für alle.

Anonym sa...

Ja, när kommer egentligen de svartröda gothkorten? vavava? Ska det vara på det här viset??

Lucknuckan sa...

jag tycker vi ska ha en uppsättning av alla möjliga kulörer så folk kan känna sig bekväma med sina färdbevis. jag har exempelvis jättesvårt att det är rött, för då tänker jag bara på att jag egentligen innerst inne vill ha ett skrikigt rosa.

Anonym sa...

Alla vet att dem blåa fodralen var snyggare än dagens röda. Jag hade mitt sista blåa fodral kvar till för bara något år sedan då det inte längre uppfyllde sitt syfte - att hålla kvar kortet. Aldrig att jag skulle få för mig att använda ett fult rött fodral.

Bea sa...

Men varför inte använda ett fodral som har en skåra i bak. Enklare att använda i spärrarna... Äh, det går på ett ut

Lucknuckan sa...

jamen dom fodralen med hål där bak är ju småtjejigt prickiga, eller vad han nu sa. pinsamma hur som helst. :)

Anonym sa...

...eller så säger man som jag, till mannen som kommenterade rött som "tjejfärg": "Du kan ju associera det till styrka också! ...och det gröna som lite 'vårigt'..."
(Minns inte, men jag undrar om det inte blev ett rött ändå ...SL Access-korten finns ju i rött resp. grönt, än så länge.)

...annars är jag lite besviken på att våra företagskort inte är svarta, efter att (förvisso förvarnats om att de skulle bli röda, men) ha läst "nå't, nå'nstans" om att företagskorten skulle få den kulören...