11 december 2007

Vin och en platta öl går oxå bra

- Här har du en chokladask, varsågod! Säger den stilige unge leende mannen som, misstänker jag genast (slug som jag är!), är en såndär som inte vill bli tjock och äta upp den själv, för han har ju fått den från jobbet.
- Tack så mycket! Säger jag och tar emot chokladasken, som för övrigt har hjärtformat innehåll.

Muntert sms:ar jag genast min kollega för att fråga hur många chokladaskar med hjärtformade praliner hon har fått från sina trafikanter på sistone.
”Håll käften :-)”, löd svaret kort och gott.

Som tur är har jag hjärtpraliner att tröstäta (skrattandes av välbehag!) mot dom hårda orden.

Det skulle visserligen inte passa helt illa om en charmör till kom nu med en flaska flott champagne också. Helst Dompa. Men sånt blir dom ju inte lika tjocka av nä, så nån sån kan jag nog inte fövänta mig det närmaste seklet.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha du kanske skulle nämnt i din blogg också att kollegan som du så elakt hänger ut faktiskt varit SJUKSKRIVEN i flera månader... och därför inte kunnat emotta hyllningsgåvor a la hjärtformade praliner... ;-)

Lucknuckan sa...

jamen har den där kollegan NÅNSIN tagit emot hjärtformade praliner från trafikanter då? ;-]

mise sa...

"den där kollegan" har faktiskt blivit tillfrågad om hon vill medverka i porrfilm av trafikanter, har nuckan det? sen har "den där kollegan" också blivit bjuden på godis fleeeera gånger... och vin med för den delen. Det du ;-)

Lucknuckan sa...

Jamen jag dricker inte vin och spelar in porrfilm på min arbetstid ju.
Godis har jag också fått flera gånger. Och frukt och tidningar. Och dricks. :-)

mise sa...

Du är så himla tråkig och förutsägbar... "Kom an katten, det svänger ju"- säger mise och rycker nuckan i stämpeln...

Lucknuckan sa...

Ja men läs inte då om jag är så dödligt tråkig, you funny face! ;-)

Anonym sa...

Jag läser för att få perspektiiiiiiv på mitt eget upphöjda humoristiska liv. Ju ,-)