17 augusti 2007

Småpotatis-Joe & Calle-kula = avis

Hähähä! Joe Labero och den där Carl-Einar Häckner, ja dom kommer att verka vara nyböarjare när nuckan sätter igång att trolla!

Nu har jag fått ett testkort till det kommande inpasseringssystemet där en sensor i spärren känner av kort som är i närheten och då öppnar sig spärren, om kortet är giltig dvs.
Kreativ som nu nuckan är, planerar jag givetvis kommentarer som jag ska säga till förundrade medresenärer!

- Sesam öppna dig! Ska jag säga och sträcka ut armarna mot spärren som på nåt mirakulöst sätt öppnar sig (testkortet e gömt i handen såklart).
- Oj, kanske nån säger då. Eller åtminstone tittar lite sådär ojigt på mig.
Då kan jag säga:
- Det tar tid att få in knixen, men öva vettja!
Så säger jag till alla dom där ojarna och sen är T-banan full av sesam öppna dig-ojare.

Finemang!

Sen ska jag vid andra tillfällen ha kortet i bakfickan på jeansen och lixom sätta mig lite sexigt på kortavläsaren. Sen när spärren öppnas, ja då ska jag säga "den måste gilla min häck" till en såndär ojare.
Sen kan jag säga, om jag vill vara lite elak:
- Prova det där du med!

Finemang!

Sen kan jag ha kortet i ytterfickan av väskan och säga till trafikanterna vid spärrarna att:
- Hundra spänn på att den där spärren diggar min moonwalk!
Och så moonwalkar jag förbi spärren med väskan nära sensorn och...

Finemang!

Och sen ska jag...
Kreativitet är viktigt sa min gamle lärare förresten till mig en gång i tiden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Psssst!! Med en sån här blir det kanske snäppet enklare för dig att komma upp på spärren!! http://www.babybjorn.se/Svenska/produkter/Badrum/BABYBJORN-Stadig-Pall/

Anonym sa...

Vafan, den klippte länken... nudå, tryck HÄR

Lucknuckan sa...

det där var ruttet sagt!
rent förjävligt!

jag har ju en såndär kyckling (en såndär gul väktare vid spärren) som lyfter upp mig såklart!!!

mise sa...

Igår kväll när jag skulle åka hem från Slussen så höll jag min väska ovanför spärren och så lyste det grönt. Lustigt nog verkade inte ordningsvakterna alls ha hört talas om ACCESS utan tog ett steg mot mig innan de hejdade sig med det mest beynnerliga uttryck jag sett i sina små ansikten. Det verkade pågå en massa aktiviteter i deras hjärnor i stil med Öhhh.. Öhhh Öhhh men asså Öhhh vaa??? såg ni öhhh????

Ganska kul!

Anonym sa...

....å igår... när jag skulle dricka te... så va mjölken slut!!

Lucknuckan sa...

många förundrade blickar blire!

dom konstaterade bergis att du är en trollpacka, och sedan tänkte dom inte mer på den saken. :-)