29 september 2007

Konstiga regler #1

Sitter här och funderar över hur det skulle se ut när en betalande sjuåring tar med sig ett fritt (STORT!) antal barn under sju år.
Det är helt möjligt, enligt taxehandboken.

Jag tänker mig ett stort böljande hav av tvååringar som skriker och just precis lärt sig gå.
Och en betalande sjuåring.

Frågan är; ska jag ringa och varna trafikledningen då som sedan varnar tågförarna?
Svaret är; Ja, om något av barnen vinglar när det passerar spärrlinjen, eller beter sig redlöst på något vis, ska jag göra det.

Gudskepris att det finns regler.

5 kommentarer:

mise sa...

Jag brukar också tänka på det här.. tycker det är en helt fantastisk tanke. Säkerheten först haha... Tänk dig en vagn full av tvååringar som precis lärt sig gå, fyraårigar som slåss, femåringar som jagar varandra, några pensionärer, en och annan fjortis som pratar i mobilen. Ack ljuva tanke!

Lilla Duktig sa...

Luckis! Fortsätt regera!

Matilda sa...

ha ha... Där jag bor har jag för mig att barn ENDAST får åka gratis om de kommer med vuxen/målsman. Men jag är inte helt säker..

Lucknuckan sa...

matilda: det låter ju som lite mer rimliga regler anser jag, så då är det nog så. :-)

lilla duktig: jamen det är väl klart som smör i solsken att jag gör! ;-)

mise: kanske var den som skrev taxehandboken på en playa på koh phangan när han skrev den. och det råkade inträffa i samband med fullmoonparty när dom serverar en massa konstiga grejer under bordena där och han råkade av misstag få i sig en hel drös av nåt sånt.
det är den enda rimliga förklaringen jag kan komma på iaf. :-)

mise sa...

luckis, eller så får man betänka att mannen som skrev taxehandboken är till förvillning lik Saddam Hussein... där kanske man också kan hitta en förklaring. Annars är din oxå fantastisk.

Ska vi skriva en blogg om konfliktlösning?