20 februari 2007

Kill Bill-Bill-tomten

-Vad heter du? Säger gubben som ser ut som Bill i ”Kill Bill”, fast den här har typ tomteskägg.
Kill Bill-Bill-tomten bär stora mörka hemliga solbrillor och till dem en svart keps med typ en halv meter snö på.

Hmmm... Jag tittar på honom som om han är nåt som katten har släpat in.
Jag skannar snabbt av honom och kommer fram till att han måste vara en knarkare, vem annars bär solbrillor klockan halv tolv på kvällen? Nej du gubben, den gubben gick inte!
-Ja, nä.. det har du inte med att göra tyvärr, säger jag lite sådär avvaktande.
-Jahaaa.. Har du nåt papper?
-Jamenvisst, här, säger jag och ger honom ett stämpelpapper.
-Har du inget större?
-Näpp.

Han går och sätter sig på bänken och börjar värsta skriva nåt.
Jag pustar ut, sätter på min kung fu-film igen och kollar in en schyst fight mellan två kung fu-skolor som ligger riktigt i luven med varandra.

-Jag vet inte om du heter Jannike, men jag är lärare i kalligrafi, här har du en present säger Kill Bill-Bill-tomten.

Nämen..?! Hmm.. Han kanske inte är någon knarkare, tänker jag då. Hmm.. Skådis kanske då?

-Oj, tack så mycket, säger jag.
Jamenar, fastän det står Jannike, så är det ju en fin gest, eller hur?
Det är så att gamle nuckans hårda hjärta smälter och ett litet litet blygt leende kommer fram.
-Jag jobbar som livvakt på regeringskansliet, sägger Kill Bill-Bill-tomten. Är du gift?

Ah, självklart, det e ju det han e, tänker jag. Det borde jag ju ha sett!

-Vad heter du då? Jag kan kalligrafi och jag är svensk mästare i [fyll-i-nån-kampsport-här-som-jag-inte-riktigt-hörde-namnet-på].

Hmm.. helt plötsligt blir den där filmen på laptoppen typ tredimensionell. Kalligrafitecknena lixom hoppar ur skärmen och kung fu-gubbarna lixom får
solbrillor på sig och en massa snö och sen typ så står dom där och blir en skäggig gubbe med keps som e som värsta Kill Bill-Bill-tomte-sifun.

Ett Tecken, helt enkelt.

-Aikido, det är för dig, säger Kill Bill-Bill-tomten.
-Ahaa.. men kung fu och..
-Aikido, det är bra för dig. Aikido, komihåg det. Hejdå!


Sen tar Kill Bill-Bill-tomten ett imponerande kung fu-hopp till tåget och här sitter jag nu och undrar om det hela typ va en uppenbarelse.
"-Har du knäck i lurarna?! Är du helt väck!? Börja med aikido nu då!!! Weirdo!"
Typ.

Värsta budordet.
Bud-o-rdet.
Bud-o.
Budo!!!

Näpp!
Nu fåre fan va nog.
Sånadär kung fu-filmer är hallucinogena.
Man bara ser en massa skojjiga gubbar och sånt ju.


Inga kommentarer: