15 september 2006

Stackars Thompa

Han står där utanför på torget i Hässelby gård.
Sossarnas Ken-docka, asså Thomas Bodström, är där och snackar.
Han håller armarna i kors och ser en hel del obekväm ut i situationen.
Stackars Thompa!

Hmmm, tänker jag, kan det kanske bero på att han mest är omgiven av lodisar och annat, till synes, vilset folk som lyssnar? Med tomma blickar står dom där och lyssnar en stund, för att sedan komma in till mig och planka i tunnelbanan, alternativt vifta lite nonchigt med färdtjänstkorten. Hmm.. borde inte Thomas rycka in där då? Han är ju för katten justitieminister! Haffa dom plankande blattarna med höcklen och gabardinbyxor. Och svenne-lodisarna såklart.
Men icke. Thomas står bara där och snackar med en plågad min.

Lite roat, trots allt, sitter jag där och tittar på när lodisen i röd SAS-overall sitter svajandes på marken mitt framför honom. Stackars Thomas har ett plågat ansiktsuttryck som lyser igenom allt för väl: "Ta mig här ifrån nuuuu!", precis så ser han ut. "Jag vill tillbaka till Djursholm nuuuu!", vädjar hans stackars ansikte.

Nej du Thompa, det är ju i dom här delarna av stan som du har dina väljare.
Hela Hässelby gård är ju fullt av blattar med färdtjänstkort, blattar med röda kuponger, alkisar och lodis-svennar som plankar, barnvagnar som står på kö och väntar tills nån ska betala och sen plankar alla i en karavan genom grinden. Så är det i hooden.

Get real Thompa. Det är det här som ditt parti har varit med att skapa.
Pigga stora invandrarfamiljer med färdtjänstkort (hela släkten!) och stackars ena skakiga rullator-gamlingar som krampaktigt håller i rullatorns handtag medan de betalar för sig. Inga färdtjänstkort där inte.
Ska det verkligen vara så???

På söndag blir det som att välja mellan pest och kolera.

Over and out!

3 kommentarer:

Anonym sa...

E...öhhh...Thompa for president !

;o)

Anonym sa...

Nu blev han inte president, Thompa, men vem vet, han kanske blir talman eller ny partiledare. Dom brukar landa mjukt dom där höjdarna.

Kul att du är tillbaka. Har jag tyckt hela hösten, men äntligen kommit mig för att skriva det.

Lucknuckan sa...

Vad gulligt, tack!
Axel for president! ;-D