24 april 2006

Precis som Vodafone, javisst!

Ja, ja, ja .. javisst!

Bli inte förvånad om vissa spärrisar helt plötsligt bara säger ja till vad du än säger.

Vissa noga utvalda av oss får nämligen gå en charmkurs nu och på den får vi lära oss att vi inte får säga "nej" och att vi ska hitta lösningar på alla problemen som trafikanterna ställer till det med.

Hmm... Hur mycket är dom där charmkursledartrollen ute och svävar undrar jag nu?

Trafikant: -Får jag planka?
Charmig spärris: -Javisst!
Trafikant: -Hur ska jag göra?
Charmig spärris: -Hmmm... *klura klura & hitta på lösning* ..Jag ska hjälpa dig! *öppna grinden* Varsågod! Javisst! (det sista javisstet bara för att försäkra sig om att man varit tillräckligt charmig och positiv)

Värsta bra, eller?
För typ så måste det ju låta då i sådana fall om man arbetar enligt den metoden. Det är högst förargligt tycker jag.
Precis nyligen har företaget nämligen piskat oss att vi minsann inte får sitta där och vinka förbi trafikanter för 200 miljonerer per år, och nu helt plötslgt ska vi charmigt säga "javisst!" när dom vill planka?

Trafikant: -Får jag alla pengarna?
Charmig spärris: -Javisst! Ta dom så löser jag kassabristproblemet! Javisst!

Det där övergår mitt förstånd.
Men det kanske beror på att hela grejen i grund och botten saknar förstånd.
Jag gör som Fantomen, jag är snäll mot dom snälla och hård mot dom hårda.
Fantomen är tamejfan klokare än dom där charmkursledartrollen.
Javisst!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Charmkurs, ja...
det hade vi lucknuckor på Posten för tio år sedan.

Och se hur det gick - nu är Posten nedlagd.

(")(")

Anonym sa...

Hörru nuckan... we miss you!

Lucknuckan sa...

Tjena Bejban!
Jag ska nog börja blogga snart igen, det är ju bara det att det är ju så fett skönt att softa ibland och inte göra nånting. =)

Anonym sa...

Kom tebaks!

Lucknuckan sa...

Jamen jag E ju tebax! 8-]

Nu går ni trafikanter inte säkra längre hihihihiiiiHAHAHAHAAAAA! *galet fniss-skratt*